Wednesday, January 11, 2017

Waffen-SS Infantry (part 1)

Alpine miniatures 1/35 scale

I finished painting the head. I chose to paint the camouflage cover for the helmet with Plane Tree 1/2 pattern. I have planned to paint the SS smock with Oakleaf A pattern later, and maybe will paint the trousers with Peas pattern, in order to make this figure look more interesting with 3 different camouflage. 

Note the eyes look a bit off, they were the most difficult parts to paint in this scale in my opinion. I did not see them clearly until I saw on these photos. I think I am going to let them be like this because it might be very difficult to fix.

หลังจากปลายปีที่แล้วทำงานแนวแฟนตาซีเสร็จไป ตอนนี้ก็เลยสลับกลับมาทำฟิกเกอร์แนวทหารอีกครั้งครับ งานชิ้นนี้ผมเริ่มเพนท์ที่ส่วนหัวให้เสร็จก่อน เพื่อที่จะได้ลองผสมและดูสีของลายพรางก่อนที่จะไปเพนท์บนพื้นที่ใหญ่ โดยผมเลือกเพนท์ลายพรางบนหมวกด้วยลาย Plane Tree 1/2 ส่วนลายบนเสื้อสม็อคตั้งใจว่าจะเพนท์ด้วยลาย Oakleaf A และอาจจะเพนท์กางเกงด้วยลาย Peas (ถ้ามีเวลาพอ) เพราะอยากให้มีลายพรางทั้งสามแบบอยู่บนฟิกเกอร์ตัวเดียวครับ 

ถ้าสังเกตในภาพจะเห็นส่วนของตาดำทั้งสองข้างดูไม่เท่ากัน ตอนทำมันเล็กมากเลยมองไม่ชัด การถ่ายภาพระหว่างทำงานจะช่วยให้เห็นความผิดพลาดได้ดีกว่าการมองด้วยตาเปล่าครับ ส่วนงานชิ้นนี้ผมยังไม่แน่ใจว่าจะแก้ไขดีหรือเปล่าเพราะขนาดมันเล็กมากๆ อาจจะปล่อยไปเพราะถ้าไม่ขยายดูก็จะสังเกตได้ลำบากด้วยตาเปล่า แล้วจะนำความคืบหน้ามาลงเพิ่มเติมเร็วๆนี้ครับ





No comments:

Post a Comment